Τα τυροπιτάκια της γιαγιάς και αλλιώς

 Τη συνταγή γι' αυτά τα τυροπιτάκια όπου την έχω συναντήσει όλοι λένε πως είναι η συνταγή της γιαγιάς τους. Κι η δική μου γιαγιά τα έφτιαχνε φυσικά, αλλά μεταξύ μας, είμαι σίγουρη πως δεν είναι αυτή που την ανακάλυψε. Βέβαια, όπως όσα έφτιαχνε η κάθε γιαγιά, είχαν τη μοναδική γεύση που τους έδινε και ήταν τα πιό νόστιμα από όλα! 
Στο μπλε τετράδιο της η γιαγιά μου έγραφε πως ζύμωνε 1 Βιτάμ, 1 κεσεδάκι γιαούρτι σακούλας, 1 Φαρινάπ, 1 αυγό και λίγο αλάτι.
Εγώ, ενώ τα έφτιαχνα έτσι για χρόνια τώρα έχω αντικαταστήσει το Βιτάμ με 1 κούπα ελαιόλαδο και βάζω γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.
Δεν είναι πως τα κάνει πιό ελαφριά σε θερμίδες αλλά το ελαιόλαδο θεωρώ πως είναι πιό υγιεινό από τη μαργαρίνη
κι όπου γίνεται με επιτυχία η αντικατάσταση, το προτιμώ. Εδώ ταιριάζει άψογα.
Αφού γίνει λοιπόν μια αφράτη ζύμη κόβω μπαλάκια τα ανοίγω σε δισκάκι με το χέρι.
Σε ένα μπολ ανακατεύω 250 γραμμάρια τρίμματα φέτας ή ανθότυρου ή και αναμεικτα με 1 κρόκο αυγού και λίγο πιπέρι.
Βάζω από λίγη γέμιση στο κέντρο και κλείνω σε μισοφέγγαρο. Στην άκρη πατάω καλά με ένα πιρούνι γύρω γύρω για να ενωθεί καλά η ζύμη.
Αλείφω με λίγο γάλα την επιφάνεια και ψήνω 25 λεπτά περίπου, στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσουν καλά.
Πριν λίγο καιρό, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσω στην κουζίνα μου χαρουπάλευρο είπα να το βάλω και στα κλασικά τυροπιτάκια κι η δοκιμή πέτυχε!
Ενώ το χαρουπάλευρο δίνει μια ελαφρώς γλυκιά γεύση στη ζύμη έρχεται αμέσως σε αντίθεση με τη γέμιση και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό!
Αν θέλεις να το δοκιμάσεις αντικατέστησε τη μισή ποσότητα φαρίνας με φαρίνα ολικής αλέσεως (ή αλεύρι ολικής και λίγο μπέικιν πάουντερ) ανακατεμμένο
με 2-3 κουταλιές χαρουπάλευρο. Στη γέμιση χρησιμοποίησα μόνο ανθότυρο.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια