Ραβανί


Το ραβανί είναι από τα πιο αγαπημένα γλυκά ταψιού για πολύ κόσμο κι αυτό κατά τη γνώμη μου οφείλεται στη σπυρωτή υφή που του χαρίζει το σιμιγδάλι και το ελαφρώς καραμελωμένο σιρόπι που όμως δεν είναι και σαν το σάμαλι που κολλάει.
Η αυθεντική συνταγή του παραμένει μάλλον άγνωστη, αφού όσες έχουν φτάσει στα χέρια μου και όποια έχω διαβάσει σε κάποιο blog μαγειρικής ισχυρίζονται πως είναι οι αυθεντικές αλλά είναι εντελώς μα εντελώς διαφορετικές... Άλλες έχουν βούτυρο, άλλες όχι, κάποιες έχουν ηλιέλαιο... Άλλες έχουν γιαούρτι, άλλες όχι, κάποιες έχουν γάλα... Μερικές έχουν μπέικιν πάουντερ κι άλλες ισχυρίζονται πως φουσκώνουν μόνο από τα αυγά... Άλλες έχουν πολύ σφιχτό σιρόπι κι άλλες πολύ υγρό... Εγώ εδώ και καιρό έχω πάρει κάτι από όλες αυτές τις αυθεντικές συνταγές κι έχω δημιουργήσει μια δική μου που μετά από πολλές δοκιμές κατέληξα να μην αλλάζω με καμιά.

Για ένα ταψάκι 24 εκατοστών θα χτυπήσεις καλά 5 αυγά σε θερμοκρασία δωματίου με 1 κούπα ζάχαρη να φουσκώσουν και να γίνουν σαν κρέμα. Προσθέτεις 1 βανίλια, το ξύσμα 1 λεμονιού, και 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2%. Σταματάς το χτύπημα με το μίξερ.
Σε ένα μπολ ανακατεύεις 1 κούπα αλεύρι γ.ο.χ., 1 κούπα σιμιγδάλι (μισή κούπα ψιλό και μισή κούπα χοντρό σιμιγδάλι), 1 κουτ. γλ. μπέικιν πάουντερ και 1 πρέζα αλάτι (στη μύτη του κουταλιού). Προσθέτεις αυτό το μείγμα στα αυγά και ανακατεύεις απαλά με μια σπάτουλα για να μην ξεφουσκώσουν.
Βουτυρώνεις το ταψάκι και βάζεις το μείγμα. Ψήνεις σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 30 - 35 λεπτά.
Λίγο πριν βγάλεις το γλυκό από το φούρνο βάζεις σε μια κατσαρόλα 2 κούπες νερό με 2 1/2 κούπες ζάχαρη, 1 ξυλάκι κανέλας και ένα κομμάτι φλούδα λεμονιού (μόνο το κίτρινο μέρος). Βράζεις για 3 λεπτά από τη στιγμή που ξεκινά ο βρασμός και μόλις βγάλεις το ραβανί από το φούρνο, κόβεις σε κομμάτια κι όσο είναι και τα δύο ζεστά σιροπιάζεις κι αφήνεις στην άκρη να κρυώσει.
Το ραβανί είναι από τα γλυκά που γίνονται πιο ωραία όσο μένουν, οπότε την επόμενη ημέρα που έχει απορροφήσει όλο το σιρόπι είναι ακόμα καλύτερο!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια